SK     CZ     EN     DE     HU     PL

CBS is the second largest
publisher of hand-painted maps in the world.

More about us

In Slovakia and Czech Republic we employ people who are doing their job with heart.

More about team

We received more
than 2,900,000 copies of painted maps among the public.

More about maps

We help to improve
tourism in Slovakia
with our services.

More references

FaceBook  Twitter

Ak máte viac času a chuť sa prejsť v krásnych bukových lesoch Malých Karpát, túru na Klokoč môžete začať v Plaveckom Podhradí. Ak zaparkujete alebo vystúpite z autobusu v centre tejto malebnej dedinky pri krčme, prešlapaným chodníčkom, ktorý začína pod cintorínom a vedie okolo strelnice, lúkami prejdete na modrú turistickú značku. Tá Vás vyvedie bukovým lesom miernym stúpaním pod Plavecký hrad. pict0039Chodník vedie lesom a poskytuje blahodarný chládok. Na samotný Plavecký hrad je potrebné zo značky odbočiť a potom sa na ňu vrátiť. Chodník potom pokračuje do sedla Báborské. Tu nasleduje ďalšie stúpanie, ktoré vedie aj výhľadovými lúkami. Báborské má svoj charakteristický rozkonárený starý buk, ktorý je na mnohých fotografických záberoch tohto miesta. Aj na okraji lúk sa dajú nájsť ďalšie pekné dsc 0497exempláre bukov. Toto miesto je aj svojimi výhľadmi veľmi zaujímavé, upúta rozložitý masív Vápennej po ľavej strane, lúky a okolie Plaveckého Podhradia a vpravo kupolovitý masív Pohanskej, ktorú turistická značka obchádza. Pomedzi stromy môžete zazrieť aj siluetu Plaveckého hradu, ľahšie je to vtedy, keď sú listy zo stromov opadané. Bukové lesy Vás budú sprevádzať aj ďalej cestou na Amonovu lúku. Ako napovedá názov, je to lúka, a to pomerne veľká, ktorú obklopuje les. Častokrát je toto miesto vyhľadávané na opekanie alebo grilovačku, či leňošenie v tráve na karimatke. Je tu aj prístrešok a prameň vody, ku ktorému musíte trochu zo značky odbočiť. Modrú značku tu vystrieda červená značka, ktorá sa stočí a naberie juhozápadný smer. Na Klokoč musíte niekoľko ďalších výškových metrov vystúpať. Červená značka vedie kúsok vpravo popod hrebeňom. Je možné vyjsť aj hore na hrebeň a pokračovať ním. Nájdete tu ďalšie zaujímavé buky a divočinu. Na samotnom vrchole Klokoča Vás privíta výhľad a lúky, ktoré sú v júni odeté do krásnych žltých farieb divozelu.

Býva ho tu veru neúrekom, o žiadnom inom kopci v Malých Karpatoch neviem, kde by rástol divozel v takom hojnom množstve. Privíta Vás tu aj drevený kríž, do ktorého sú pozatĺkané klince a vrcholová knižka v schránke, kde si môžete prečítať dojmy z návštevy tohto nevšedného miesta alebo napísať tie vlastné. Okolie Klokoča patrí do prírodnej rezervácie rovnakého mena, kde platí piaty stupeň ochrany. Miesto je zaujímavé aj tmavými vulkanickými horninami, ktoré na trase môžete pozorovať iba na týchto miestach. Druh divozela, ktorý tu rastie, je divozel úhľadný. Výhľady sa ukazujú najmä na pokračujúci hrebeň Malých Karpát smerujúci ku už spomínanej Vápennej. Od nej viac vľavo vzadu vykukuje aj špička takmer rovnako vysokej Vysokej. Ešte viac vľavo sa ukazuje dvojvrchol Jelenca. Nasleduje úsek, kde sú stromy popri chodníku iba kde tu, a tak sa môžete veselo za výhľadmi obzerať na všetky strany.

Po lúčnom úseku začína chodník postupne klesať a ponárať sa opäť do lesa. Nasledujú Uhliská so smerovníkmi na buku a pietnym stĺpikom a lavičkou na posedenie. Pre návrat do Plaveckého Podhradia je možné využiť v sedle neznačkovanýchodník, ktorý prechádza okolo kríža lesom, z ktorého je možné odbočiť na výhľadové vápencové skalky. Tie sa týčia nad dolinkou vedúcou presne juhovýchodným smerom z lúk za Plaveckým Podhradím. Pozorný pozorovateľ si ich všimne aj priamo z dedinky. Dlhšou voľbou je možnosť vystúpiť ešte na Vápennú a z nej sa vrátiť do Plaveckého Podhradia po žltej značke. Zo žltej značky sa dá pri zostupe odbočiť do nevšednej Čertovej dolinky, ktorá je výhľadovo veľmi vďačná – z nej je nad Vami rovno masív Vápennej.

Sú tu mnohé skalky a skalné vežičky rôznych tvarov. Samozrejme, môžete sa vrátiť naspäť aj po rovnakej trase prejsť si tak divozelom skrášleným úsek dvakrát. Toto miesto určite vo Vás zanechá nezabudnuteľné zážitky.

Ak rozmýšľate o návšteve Malých Karpát, jún je jedným z najvhodnejších období pre návštevu Klokoča. Tento vrchol je dôkazom, že Malé Karpaty vedia milo prekvapiť pútavými skalkami a kvietkami, aké na susedných kopčekoch nenájdete.

Kontakt

CBS spol, s.r.o.
     Kynceľová 54, 974 01
     Banská Bystrica
     Slovensko

Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!