SK     CZ     EN     DE     HU     PL

Nové krídla v CBS Flying Teame

FaceBook  Twitter  

Milan Papčka a nový Skyper GT9Radosť z nových vecí je pocit, ktorý nás, ľudí, spája azda silnejšie, ako fandenie hokejovej reprezentácii. Všimli ste si to? Keď pre seba získame niečo nové, takmer bez výnimky všetci pociťujeme to isté.

V novom kuse oblečenia si pripadáme akýsi krajší. Na novom televízore si radi pozrieme aj programy, pri ktorých sme ten starý vypínali. Keď šoférujeme nové auto, zrazu si hľadáme dlhšie trasy, či radi zájdeme na nákup, ktorý sme predtým zvykli ošomrať.

Keď sa po teraz pozriete na fotografiu Milana Paprčku, v jeho úsmeve ľahko objavíte zrkadlenie sa toho pocitu radosti. A hneď pri ňom aj to, čo ten pocit v týchto dňoch vyvoláva.

„Je rýchlejšie, ľahšie ovládateľné, aj ekonomickejšie na prevádzku,“ hovorí o lietadle Skyper GT9. „A lepšie sa z neho fotografuje,“ dodáva s úsmevom. A keď to povie autor desiatok kníh leteckých fotografií, viete, že to nie je veta z katalógu.

Skyper GT9 vo farbách CBS Flying TeamZaujímavosťou je, že stroj od slovenského výrobcu Tomark je prvým, ktorý táto prešovská firma vyrobila pre slovenského zákazníka. Milan Paprčka s ním počas víkendu priletel na domovskú základňu leteckého tímu CBS v Očovej. Odtiaľ bude už čoskoro takmer denne štartovať, aby fotografi z jeho kabíny zachytávali krásy krajiny. A to nielen slovenskej, ale aj moravskej a českej.

„Cestovná rýchlosť Skypera je dvesto kilometrov za hodinu, maximálna dokonca dvesto dvadsať, takže sa v krátkom čase môžem dostať nad ktorékoľvek slovenské mesto či dedinu. A do Českej republiky je to s týmto eroplánom tiež v podstate akoby na skok,“ pokračuje vo vymenúvaní výhod nového letúňa Milan Paprčka. „Na jedno natankovanie vydrží vo vzduchu takmer šesť hodín a preletí rovných tisíc kilometrov, čo nám dáva nielen pružnosť pri plánovaní letu, ale hlavne výrazne šetrí čas. A keď už budeme musieť niekde pristáť, máme väčší výber letísk, pretože s ním dokážeme pristáť a opäť vzlietnuť aj na kratšej dráhe menšieho letiska.“

Stroje CBS Flying team: Skyper GT9 a L13SE VivatKeď už je reč o pristátiach, Milan Paprčka nezabudne zdôrazniť, že sa teší zo Skyperovho štandardného trojkolesového podvozku. „Na zemi je to s ním oveľa praktickejšie a jednoduchšie, než s jednokolesovým Vivatom,“ porovnáva nový prírastok s druhým lietadlom CBS. „Je aj výrazne menšie a ľahšie. Maximálne naložený Skyper je stále o dve kilá ľahší, ako prázdny Vivat. Krídla majú rozpätie deväť metrov, čo je oproti Vivatu o takmer polovicu menej. Manipulácia na zemi a umiestnenie v hangári sú teda výrazne jednoduchšie,“ uzatvára spokojne Milan Paprčka. Hoci v jeho pohľade na nové lietadlo priam iskrí nevyslovený paradoxný dovetok, že novotou voňajúci Skyper pobudne na zemi či v hangári čo najmenej.

 

Mohlo by Vás tiež zaujímať

kniha carovne slovensko 1 2vku mapy turisticke8 Malovane mapy Lupciansky hrad

Knihy

Turistické mapy VKÚ

Maľované mapy

Letecké fotografie

Kontakt

 CBS spol, s.r.o.
     Kynceľová 54, 974 01 
     Banská Bystrica
     Slovensko
 
 Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
 +421 911 176 101
 
 www.cbs.sk

Podporujeme

usmev logo

Detská tour Petra Sagana

MLADOST

logo R

oocrLogo